this site is best viewed in 800 x 600 resolution with Mozilla Firefox

Tentang Aku



Apa? Awak Cakap Apa?!

Coretan Yang Dulu

Arkib Im

Rakan Blog Im

Pautan

Afiliasi

Penghargaan

Powered by Blogger





Sunday, June 19, 2005

Mini Sketsa


Masa : Kira-kira jam 12 tgh mlm
Tempat: Di bilik tidur N


Aku, N dan S sedang melepak. Nak tido malam masih muda. Kalau ikut jam biologi kami, baru pukul 8. Aku dan N sedang asyik memetik gitar kapok sambil menyanyikan irama medley lagu-lagu Peter Pan. S sedang membelek helaian suratkhabar.

"Ish..ish..ish," S tiba-tiba melepaskan keluhan berat. Matanya terpaku ke arah satu ruangan berita semasa. "Apahal?" tanyaku. " "Nihaa...berita hari ni, ada orang umur 5 tahun beranak. "Laa..iye ke? Hai...dunia dah nak kiamat," aku membalas, sedikit terkejut.

"Pelik ya dunia skrg ni..."N pula berkata sambil bertanya, "Orang kat mana tu?"
S tidak mengangkat kepalanya, pandangannya masih terlekat pada suratkhabar itu tapi perlahan-lahan satu senyuman nakal terbit dari bibirnya.

"Orang utan" katanya sambil tersengih.

Suasana sepi beberapa milisaat sebelum hilai tawa berderai.

Cis! Terkena aku. Aku ye-ye lah ingatkan orang spesies manusia. Berbakat jugak si S ni buat lawak spontan.

2 Comments:

  • At 9:38 AM, Anonymous Arie said…

    haduu mmg lawak pun dah baca pagi2 buta ni :p seb baik mampu menahan gelak :D

     
  • At 3:37 PM, Blogger MakNenek said…

    salam imzadle,
    ni kita dah mai ni. please tell me if u have a favourite pic or style/theme in mind. email me at maknenek@gmail.com k? salam

     

Post a Comment

<< Home