this site is best viewed in 800 x 600 resolution with Mozilla Firefox

Tentang Aku



Apa? Awak Cakap Apa?!

Coretan Yang Dulu

Arkib Im

Rakan Blog Im

Pautan

Afiliasi

Penghargaan

Powered by Blogger





Sunday, August 07, 2005

Lelaki Tak Setia?


2 entries in a day. Wow! I didn't plan to but somehow I couldn't resist this one.


A recent study conducted by UPM, whereby 13,000 Malaysians were polled.

  • Out of 7589 married Muslim men who were polled, only 5% have two wives and 4.3% have three.
  • 4% of Chinese men have two wives and 1.3% have three.
  • 3% of Indian men have two wives and nearly 2% have three.
  • 1475 married Bumiputra men were polled from East Malaysia. 15% in Sarawak have two wives. Nearly 2% have three. While in Sabah, almost 95% are one wife men.


This means in statistical terms, 9 out of 10 Muslim men are of the loyal type. So, how come women say men are not loyal? But girls, watch out when a Sarawakian courts u! Hahaha...

U can check out the news for real
here

What do u have to say?

17 Comments:

  • At 9:39 PM, Blogger hana_kirana said…

    wahh.... sounds familiar to me... eayy... not happened to me la, but to one of my friend...!

     
  • At 2:53 PM, Anonymous crimsonskye said…

    eheh. ini yang reported. rasanya yg tak kena ramai lagi kot, yg sembunyi2 tu. but 9 out of 10? not bad... kuang2..

     
  • At 6:42 PM, Blogger oRaNG YaNG BoRiNG said…

    enjoy reading your blog
    aku harap ko tak kisah aku links ko
    kat blog aku...

     
  • At 2:22 PM, Blogger d'arkampo said…

    Im,

    aku setia hapa...

    tak kan aku nak nyanyi hari-hari lagu setia.

    he he

     
  • At 8:27 PM, Anonymous imzadle said…

    hehe...welcome to my new blog friends; crimsonskye, dzaquan and d'arkampo. thanks 4 visiting. to mr. po, saya pn nk jadi org yg setia gak bila tiba masanya nanti. :)

     
  • At 8:54 PM, Blogger oRaNG YaNG BoRiNG said…

    thanx 4 d advice and opinion...
    i think, itu yang aku tak tau...
    guys need space to be alone...
    btw, u r guys or girls?

     
  • At 1:09 AM, Anonymous imzadle said…

    i'm a guy dzaq. definitely.

     
  • At 2:07 AM, Blogger oRaNG YaNG BoRiNG said…

    sorry,
    i thought u r girl... when i read the story about girl yang setia ditinggalkan bf nya....
    when i read ur previous entry...
    barulah perasan u r guy.....

     
  • At 11:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mereka kata lelaki tidak setia apabila lelaki tersebut suami atau teman lelaki mereka sendiri.
    Sebaliknya, mereka semua diam membisu apabila lelaki yang mereka dampingi ialah suami atau teman lelaki gadis yang lain.
    Apa kata anda?

     
  • At 11:56 AM, Anonymous imzadle said…

    anonymous, very good question.

    actually, pada pendapat aku,it depends on the situation. ada pempuan yg bersifat perampas, ada plak pempuan yg xtau dia bcinta dgn suami org sehingga semuanya dh trlambat. in those cases, bknnya dia taktau apa yg dia buat tu menyinggung perasaan kaum sejenisnya. tp stkt yg aku tau, biasanya pempuan klau dh syg, susah dh dia nk brubah ati, biar pn laki tu teruk dan buruk perangainya.

    so my point is setiap kes tu perlu diselidiki dgn teliti dulu dan kita tak patut menuduh sapa yg bersalah scr sembarangan. just my humble view.

     
  • At 10:39 AM, Anonymous Anonymous said…

    rampas dan perampas....hehehe...setiap manusia even makhluk pun milik Allah. Mana ada milik kita yang abadi. So, istilah perampas rasanya takde kot, kalau ada pakwe/makwe/isteri/suami tue pinjaman dari Allah. Yang menjadi tanggungjawab kita untuk menjaganya...sekadar buah fikiran.

     
  • At 2:24 PM, Anonymous imzadle said…

    dear anonymous, walaupun saya hormati pendapat awk, saya tak setuju. perampas maksudnya seseorang yg mengambil sesuatu bukan melalui jalan yang hak.

    saya cuba bagi satu analogi. contohnya kalau awk bekerja dan awk bermurah hati nak berkongsi duit awak tu dgn saya, itu ok. TAPI kalau saya rampas duit hasil penat lelah awak, boleh ke saya bagi alasan yg duit tu hanya isi dunia yang dipinjamkan oleh Allah pada awk, maka saya pn ada hak. tak boleh kan?

    samalah juga halnya dgn suami orang. kalau seorang perempuan tu sanggup berkongsi kasih, itu tak mengapa. tapi kalau dia mengahwini suami orang dan kemudian memaksanya memberi tumpuan dan perhatian kepada dia sahaja serta mengabaikan isteri pertamanya, tidakkah itu perampas namanya?

    semoga Allah memperbetulkan kelemahan dan kekhilafan diri saya.

     
  • At 7:29 PM, Anonymous pycnogenol said…

    Just to set the record straight - I was anonymous No: 1 . My comments has nothing to do with anonymous No: 2.

    You have a good analogy there, and I agree with you.

    Anonymous no:2, what say you?

     
  • At 2:45 AM, Anonymous atn said…

    amboi2, pandainya mengupas isu kongsi mengongsi ni, hmmm ada perancangan ker?

     
  • At 9:37 PM, Anonymous Anonymous said…

    Saya akan jelaskan apa yang saya maksudkan

     
  • At 6:55 AM, Anonymous imzadle said…

    kak 10, sy takde perancangan ke arah tu, tapi kalau takdir dah menetapkan, saya terima aje !LOL!

    sy assume previous comment ni from anonymous no.2. so ok, nnt xplen ye. mgkin sy xfhm sptmana yg awk nk cuba cakapkan.

     
  • At 9:38 PM, Anonymous pycnogenol said…

    Nampaknya janji anonymous No:2 hanya tinggal janji......

     

Post a Comment

<< Home